fbpx

Thor Johansen og Trond Laeng.

Holdbart

Holdbart AS har fått en mer effektiv arbetsdag med Timegrip Standard.

Holdbart är ett norskt företag som grundades i juli 2015. Grundarna har tidigare varit verksamma inom kiosk- och dagligvaruhandeln i Norge.

Deras affärsidé bygger på det faktum att det kastas mängder av dagligvaror i Norge som aldrig når ut till butikerna. Från starten 2015 har Holdbart utvecklats och har nu åtta försäljningsställen och en webbutik.

Importörer, producenter och grossister slänger eller destruerar 77 471 ton fullt tjänliga produkter varje år. Dessa varor kan nu säljas via Holdbart.no i stället för att destrueras. Det här är bra för miljön, leverantörerna och kundernas plånböcker.

Förutom butikerna bedriver Holdbart lager- och logistikverksamhet samt en webbutik, vilket gör bemanningen till en ganska komplex fråga. Därför behöver vi en snabb och flexibel bemanningslösning med hög precision.

Personalvänlig bemanning och kommunikation

I och med att vi har en butiksverksamhet med flera avdelningar, en stor varumottagning och webbhandel har vi tidvis haft fullt upp med att planera bemanningen och kommunicera med alla anställda.

Nu sker allt sömlöst mellan avdelningscheferna och alla medarbetare via Timegrip-appen. Alla deltar i dialogen, alla vet vad som händer och vi slipper missförstånd och förseningar. Nu har vi en enkel kommunikationskanal där vi når ut med ändringar, önskemål, meddelanden och information.

Alla våra anställda är involverade i verksamheten på ett helt annat sätt och kan be om att få byta arbetspass eller ansöka om ledighet direkt via appen. Att avdelningscheferna kan godkänna önskemål från medarbetare direkt i appen gör också att vi blir betydligt mer effektiva.

Vi är kort sagt jättenöjda med Timegrip som tjänst och leverantör, och för mig som affärsidkare känns det grymt bra när tekniken helt enkelt bara fungerar.

Timmar, lön och administration

Att alla bemanningsplaner automatiskt vägs mot budgetar och prognoser är en sak, men eftersom alla anställda enkelt kan registrera sina timmar i appen får vi dessutom full kontroll på kostnaderna i realtid och kan jämföra dem med de planerade kostnaderna.

Att löner, lönetillägg och övertidsersättningar beräknas automatiskt sparar mycket tid för oss. De siffror vi importerar från Timegrip till vårt lönesystem är också mer exakta.

Timegrip Standard

Holdbart har satsat på Timegrips standardlösning, och den uppfyller våra behov mer än väl. Cheferna jobbar snabbt och effektivt och har full kontroll, samtidigt som medarbetarna är nöjda med lösningen.

Timegrip rullar hela tiden ut nya funktioner och förbättringar och vi hinner inte förekomma dem med nya önskemål.

Vi är kort sagt jättenöjda med Timegrip som tjänst och leverantör, och för mig som affärsidkare känns det grymt bra när tekniken helt enkelt bara fungerar.

Thor Johansen, Grundare – Holdbart.