Norskutvecklade Timegrip levereras som SaaS till butikskedjor i drygt tio länder. Timegrip integreras automatiskt och överför exakta och relevanta data till och från andra kärnsystem, affärsapplikationer och ut till de användare som arbetar med bemanningsplanering, timregistrering och lönehantering.
Timegrips integrationsmotor erbjuder tjänster för både synkron och asynkron dataöverföring genom REST API, JSON, Soap-webbtjänster, FTP(S) med CSV- och XML-filer, samt andra standardiserade och icke-standardiserade filformat och protokoll som HTTP(S) och/eller TCP.
- Integration med HR-system eller lönesystem för automatisk import av personal-masterdata till Timegriptjänsten.
- Integration med produktivitetssystem, Business Intelligence-system eller datalager för att hämta data från Timegrip, eller för att visa företagets unika måltal i Timegrip, eller i kombination med data från Timegriptjänsten.
- Integrationer görs med hänsyn till de funktioner som tredjepartssystemet erbjuder. Det kan ske asynkront med äldre CSV-filer som ”scheduled tasks” eller synkront genom att man använder Timegrips stora API-bibliotek.