Norskutvecklade Timegrip levereras som SaaS till butikskedjor i drygt tio länder. Timegrip integreras automatiskt och överför exakta och relevanta data till och från andra kärnsystem, affärsapplikationer och ut till de användare som arbetar med bemanningsplanering, timregistrering och lönehantering.
![iStock-1149749384 copy](https://www.timegrip.se/wp-content/uploads/2020/08/iStock-1149749384-copy.png)
Timegrips integrationsmotor erbjuder tjänster för både synkron och asynkron dataöverföring genom REST API, JSON, Soap-webbtjänster, FTP(S) med CSV- och XML-filer, samt andra standardiserade och icke-standardiserade filformat och protokoll som HTTP(S) och/eller TCP.
- Integration med HR-system eller lönesystem för automatisk import av personal-masterdata till Timegriptjänsten.
- Integration med produktivitetssystem, Business Intelligence-system eller datalager för att hämta data från Timegrip, eller för att visa företagets unika måltal i Timegrip, eller i kombination med data från Timegriptjänsten.
- Integrationer görs med hänsyn till de funktioner som tredjepartssystemet erbjuder. Det kan ske asynkront med äldre CSV-filer som ”scheduled tasks” eller synkront genom att man använder Timegrips stora API-bibliotek.
![Logosky copy](https://www.timegrip.se/wp-content/uploads/2020/08/Logosky-copy.png)