Detaljhandel
Med Timegrip i butiken frigör ni värdefull tid.
Detaljhandeln är under stark förändring. De fysiska butikerna stagnerar, nya webbaserade konkurrenter dyker upp, och aktörer i somliga branscher konkurrerar ut varandra med låga priser nästan året runt. Kanske har även ni börjat med onlineförsäljning utöver er befintliga fysiska butik? Vi tror inte att det har gjort att ni har fått mindre att göra.
Aldrig tidigare har bemanningen och dina anställda varit viktigare. Alla som besöker er butik eller avdelning förväntar sig en bra kundupplevelse och kan på bara några sekunder bestämma sig för om de vill handla hos just er. Att produkterna och tjänsterna uppskattas av de anställda, som dessutom är bra rådgivare, är nyckeln till framgång. När du hanterar bemanningsplaner, timregistrering, personal, löner och kommunikation med de anställda i Timegrip frigör du värdefull tid som du kan ägna åt detta.
Vardagen förenklas om man i ett och samma system kan bemanna avdelningen med rätt kompetens och snabbt ändra bemanningsscheman utifrån kundtrafik, omsättning och likviditet.
Viktiga funktioner för detaljhandel
Schemaläggning
Timegrip har flera funktioner som förenklar och effektiviserar schemaläggningen.
Läs merTimegrip har flera funktioner som förenklar och effektiviserar schemaläggningen.
Läs merTimregistrering
Är du trött på timlistor i Excel och att räkna ut vad dina anställda ska ha i lön? Låt Timegrip göra jobbet.
Läs merÄr du trött på timlistor i Excel och att räkna ut vad dina anställda ska ha i lön? Låt Timegrip göra jobbet.
Läs mer